Weekendowe spotkania z Zimna - odpowiedzi

Hejo! Mam nadzieję, że spędziliście super weekend! :)

Cieszę się, że znalazło się kilka ciekawskich osóbek, które zadały mi fajowe pytania! :) Jeśli macie ochotę zrobić podobny wpis na swoim blogu - śmiało! :) Sprawi mi to ogromną radochę! 


To jak, bawimy się w przesłuchanie? :D



Hanulek pyta:

1. Czy jest jakiś rodzaj wzorów albo jakaś tematyka, której nigdy nie wyszyjesz?

Jest! Nigdy z własnej woli nie wyszyję haftu o tematyce religijnej. Pamiątkę na ślub, metryczkę dla dziecka - owszem, ale bez elementów religijnych. 
Nie przepadam też za kwiatami, bardzo mało możecie ich zauważyć w moich krzyżykach :) 

2. Czy swoją przyszłość wiążesz z Francją - czy zostajesz tam na stałe?

Zostaje tu na stałe! Taki był mój plan mając -naście lat, kiedy pierwszy raz byłam na wycieczce w Paryżu... Robiłam wszystko, żeby trafić do Francji i już tu zostać. Kocham ten kraj, język, kulturę i w ogóle wszystko. Kocham moje niesamowite Bordeaux :) Jest mi tu bardzo dobrze, znalazłam swoje miejsce na ziemi! :) 



These.are.my.passions pyta:

1. Na czym i czym haftujesz?


Na czym? :D Mogę powiedzieć, że na wszystkim! Bo haftowałam już na papierze perforowanym, na kanwie plastikowej, na ubraniach, na lnie, na różnych aidach, kanwach - teraz nawet zamierzam wyhaftować coś na moim koszyku od rowera, bo niestety mój rower jest tak popularny, że boję się go zgubić w tłumie :D  Ale najczęściej sięgam po aidę Zweigart 16ct, to mój ulubiony rozmiar. Ostatnio też mam bzika na punkcie kolorowych kanw! W szufladzie na tkaniny do haftowania mam ich około 50 różnych rodzajów i kolorów :D 

Czym? Teraz najczęściej DMC, powiem tak, rozleniwiłam się na maksa. Jeszcze parę miesięcy temu sama dobierałam kolory do haftów ze swoich zasobów Ariadny, Anchora czy chińskiej podróbki DMC. Teraz patrzę na legendę i sprawdzam czy mam wszystkie nitki. Niestety we Francji ceny DMC są z kosmosu, dlatego zawsze przygotowuję sobie listę kolorów do co najmniej 3/4 projektów i zamawiam na ebay'u. 
Ah i uwielbiam też haftować nicią metalizującą Kreinik - tam gdzie jest użyty Kreinik, to moje ulubione projekty :D 

2. Skąd bierzesz inspiracje?

Bardzo trudne pytanie! Jeśli chodzi o hafty to zdecydowanie Instagram, VK (rosyjski odpowiednik FB). Czasami mam też w głowie jakąś wizję i szukam czegoś podobnego w sieci... 


3. Czy też zrobisz taką serię jak Hanulek "Mój sposób na..."?


Chciałabym, ale niestety jest kilka małych problemów. Nie haftuję tak pięknie i równiutko jak Hania - to raz. Uwielbiam serię Hani, nie chcę jej kopiować! 
A dwa, za "moje sposoby na..." zostałabym pewnie powieszona na mulinie! :D Jestem samoukiem i różnie to bywa z moimi nawykami. Bardzo lubię kiedy praca jest zadbana, ale nie jestem hafciarskim maniakiem. Robię maleńkie pętelki ( zapewniam Was, że plecy moich haftów nie są dywanami!!!! ),  nie odmierzam kanwy ( albo zaczynam na "na oko", albo zaznaczam tylko linie wysokość i szerokość haftu ) - żadna filozofia - robię jak mi wygodniej!  



Ewa Gawlik pyta:

Czym kierujesz się przy wyborze wzoru do haftu? 

Coś czuje, że mnie wyśmiejecie :D najczęściej kieruję się SERCEM i IMPULSEM! Należę do tych osób, które bardzo szybko się zakochują, a już szczególnie w haftach! Jak wspominałam wcześniej, spędzam dużo czasu na Instagramie i VK - i wystarczy, że coś zwróci moją uwagę, robię screen'a, szukam autora wzoru i kontaktuję się z nim, żeby kupić hafcik. Problem jest często taki, że zaglądając na profil projektantek, często trafiam na inne cudeńka i aż mną nosi i kupuję kilka wzorów. Czasami jest tak, że kupuję wzór do haftu, który jeszcze nie istnieje :D Nawet sobie nie wyobrażacie ile mam perełek. Trzymam je w tajemnicy, żeby Was zaskoczyć! 
Z tego co zauważyłam, to w Polsce bardzo popularne są hafty SODY, Véronique Enginger... a to nie moje klimaty... Nie lubię też się powtarzać...   



Agata pyta:

1. Twoje ulubione wzory do haftowania - kwiaty, krajobrazy?

Powiedziałabym, że moją ulubioną tematyką hafciarską to wszystko związane ze światem fantastyki, magią itp.. Kocham wróżki, elfy, jednorożce, smoki. 
Fantastyka to ogólnie mój świat, czy to w książkach, czy w grach wideo, czy w filmach! :) Uwielbiam! 

Kocham też haftować zwierzaki, ale zdecydowanie te w formie bajkowej :) 

2. Gdzie zaopatrujesz się w rzeczy do haftu?

Kiedy jestem w Polsce, to zawsze robię spore zakupy "na zaś" w pasmanterii internetowej 'HaftiX'! We Francji moim ulubionym sklepem jest 'Chibi Stitches'. Nitki zamawiam na ebay'u, zawsze u tego samego sprzedawcy! :D

3. Jakie jest Twoje ulubione miejsce w Polsce?

Nie mam takiego miejsca, choć bardzo lubię Wrocław (byłam kilka razu ) i Rzeszów ( bo mamcia tu mieszka ).



Kira

1. Czy wiążesz swoje życie zawodowe z haftem? ( w sensie sprzedawania swoich prac). 


I tak i nie! :) Wątpię, że kiedykolwiek sprzedam swój haft - za bardzo się do nich przywiązuję, za dużo serca w nie wkładam. Zdecydowanie wolę dawać swoje prace jako prezent. No ale mam pewne marzenie "zawodowe" związane z rękodziełem. 


2. Czy we Fracji rękodzieło (głównie haft) jest bardziej widoczne niż w Polsce?


Nie jestem pewna, ale wydaje mi się, że tak... Z tego co zauważyłam, haft jest niszowym rękodziełem, bardzo mało jest materiałów w sklepach. Co innego jeśli chodzi o patchwork, robienie na drutach, czy szydełku, czy nawet scrapbooking i tworzenie biżuterii są bardziej popularne od haftu. 

3. Czy masz w planach jakiś Head?

Nie. Lubię oglądać gotowe prace, ale sama nie porwałabym się na coś tak ogromnego - wolę hafciki, mniejsze lub średnie :) 




Mam nadzieję, że spodobał Wam się post! Koniecznie dajcie znać, co myślicie o takich wpisach
Dziękuję dziewczynom za super pytania! :) Buziole! :) 


Komentarze

  1. No czytało mi się jednym tchem. Super ☺

    OdpowiedzUsuń
  2. Miło było bliżej Cię poznać.

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny pomysł na spotkania :) Można się o Tobie dużo dowiedzieć :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny wpis! Nie dość, że świetnie się go czyta, to jeszcze można się dużo o Tobie dowiedzieć :) Ja też robię czasem pętelki/supełki, zwłaszcza przy jednej nitce. Sposób na podwiązywanie niesfornych nitek zapożyczyłam od osób zajmujących się beadingiem :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Super, dzięki za odpowiedzi, fajnie się je czytało :) a i muszę znaleźć Cię na Instagramie :p

    OdpowiedzUsuń
  6. Do motywów religijnych mamy takie samo podejście. To zupełnie nie moja bajka. A seria Mój sposób na, w Twoim wykonaniu to byłoby coś :D Heada mam w planach, ale kiedy to będzie, tego nie wie nikt :D

    OdpowiedzUsuń
  7. fajnie było przeczytać te wszystkie ciekawostki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajny pomysł na wpis. Lubię się dowiadywać czegoś nowego o blogerkach :).

    Zaskoczyłaś mnie, że masz 50 różnych kanw. Super :).
    Ja też wybieram hafty sercem :).

    Moją skarbnicą wzorów jest Pinterest z VK też korzystam :).

    OdpowiedzUsuń
  9. No czytałam jednym tchem świetna zabawa.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale super moc Ciebie bliżej poznać!!! Dzieki :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz